Hans Engebretsen Skauen på Nøtterøy.

Trenger du hjelp til å finne noen av dine slektninger så kan du stille direkte spørsmål om dette her. Sjansen er stor for at du får svar. Vær så konkret som mulig.

Hans Engebretsen Skauen på Nøtterøy.

Innlegg Mirromurr » Ons Mar 11, 2009 4:05 pm

Følgende familie på Skauen på Nøtterøy:

Hans Engebretsen. Han kalles ”Sø. Weyen” når han blir trolovet 18. februar og gift 23. mars 1735 med Ragnhild Jonsdatter (Jansdatter).

Barn født på Skauen:

1. Kirsti Hansdatter, døpt 18. oktober 1738. Faddere: Ane Natval, Helvig Strengsdal, Ane Kjærgrav, Ole Buer, Kristen Olsen Prestegården. Ei Kirsti Hansdatter Veien konfirmeres Mikkelsdag (29. september) 1754.

Jeg finner dem ikke begravet på Nøtterøy, og ellers heller ikke noe. Hvor kan de ha blitt av??? Hans nevnes ikke som forlover og jeg har foreløpig ikke funnet dem som faddere:

Mvh. Torbjørn.
Torbjørn Steen-Karlsen
Mirromurr

Innlegg Ketil Firing Hanssen » Tor Mar 12, 2009 2:23 pm

Kanskje det er samme Kirsti Hansdatter som gifter seg i 1763 med Lars Halvorsen Dalen og begraves 57 år gammel 27. juli 1796 som enke fra Dalen.

En "Gamle Hans Wejen" begraves 29. oktober 1749, visstnok 96 år gammel.
Ketil Firing Hanssen

Innlegg Mirromurr » Lør Mar 14, 2009 6:16 pm

Denne Hans Veien var jeg ikke kjent med, men det stemmer nok ikke med vår Hans Engebretsen. Hans Veien som dør i 1749 skal være født i 1653 og det er tre år før Hans Engebretsens far Engebret Olsen blir født.

Men når det gjelder Veieplassene rundt Lofterød - Tangen - Skauen, så begynner et bilde å ta form. Her var det antagelig en under Lofterød som ble den Nordre og en under Skauen som ble den søndre. Og så har vi den som heter Skauen eie eller kanskje Suklebekk, som også hører inni her.

Spennende forskning.

Torbjørn.
Torbjørn Steen-Karlsen
Mirromurr

Gå til Jeg trenger hjelp med slekten min

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest